zondag 15 november 2009

Kayakvereniging Atlantis doet ook mee


Na het lezen van Chili Whitewater, begin ik te twijfelen. Is het niet te wild? Op eerdere kayakvakanties in Mexico en Costa Rica had ik steeds zorgvuldig technische rivieren van klasse 3 en 4 uitgekozen, met incidenteel een uitschieter naar klasse 5. Maar big water klasse 5? Ik ga ervoor, maar neem me voor de wildste dagen over te slaan. Als voorbereiding wil ik iedere 2 weken naar DWD, en 5 kilo afvallen van 90 naar 85.
Op de gezamelijke trainingen op DWD pas ik qua nivo wel in de groep (ik ben de enige van Atlantis die meegaat), dat valt al niet tegen. Ik vaar zo vaak mogelijk rond om steeds weer de dikste gaten op te zoeken, en boek steeds 2 uur achter elkaar om de conditie te verbeteren. Die twee uur waren de eerste keer een ware slijtageslag, diezelfde avond op de chacha les lukt het me nauwelijks mijn armen omhoog te heffen, en ik heb een blaar op mijn duim.
Inmiddels heb ik er 4 x DWD opzitten. Vandaag hadden ze de baan weer iets verzet, bij de 2e brug blijf je voortaan hangen indien je niet vol gas doorpeddelt. Ik ga dus een keer om, en mijn helm schuurt over de bodem. Om erger te voorkomen stap ik uit, maar zwemmen in dit water valt erg tegen. Later ga ik nog enkele keren om, waarbij ik razendsnel eskimoteer aan de andere zijde (doorrollen). Mijn reflexen lijken teruggekeerd :-) . Over 2 weken nog een laatste maal DWD, en dan 2 weken rust totdat we echt gaan.
Oja, en dat afvallen? De eerste kilo is een feit, in 2 maanden. Nog 4 weken voor de laatste 4 kilo. Yeah, right ;-) In my dreams...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten