donderdag 3 december 2009

Going wet and going digital!

Tijdens het mountainbiken rondom Malmedy had Joost een GoPro camera bij zich, ideaal formaat, kon bij iedereen in de mond en leverde goede beelden op (normaliter is het niet iedereen gegeven een mouth-cam te gebruiken, maar dit apparaat kon zelfs als zetpil ingebracht worden (-;) .
Helaas, hij is niet waterdicht. Wel spatjes en zo, maar niet op zijn Bataviers, in een vette wals inclusief camera, een lang wasprogramma volbrengen zonder condens, of erger nog, corrosie aan de binnenkant. Mooie beelden maar afgekeurd voor het echte werk.
Joost zou echter Joost  niet zijn of er lag een dag later een link in de bus met het high-end broertje (altijd goed om wildwatervaren als "high-end" te blijven beschouwen!) .
Gelukkig ben ik niet gevoelig voor dat soort trendy gadgets, die doen me niets, dat laat ik aan Joost over ;) Hier ga ik geen geld aan uitgeven.
...
Maar, in Chili een goede headcam hebben die HD opneemt (max. 1080p) en een groothoek heeft van maximaal 170 graden, da's nie verkeerd, toch?
...
7 dagen later
...
Terug uit Eindhoven pak ik toch even de omweg via Groesbeek en, surprise, surprise, daar ligt bij Mams en Paps (mijn afleveradres voor al die internet organisaties die denken dat je overdag gewoon altijd thuis bent) zomaar een pakje te wachten.

Mijn Gopro HD Helmet Hero (GH3?) is binnen.

Eerste ervaringen:
oeps, da's wel errug klein. Moet dat zoveel kosten? (typisch hollands, what you see is what you get and what you pay for).


Dit is een klein blokkie (op de foto links onder) van 5x2,5x2 cm, verpakt in een hardplastic case (poly-carbo-veul zegt de verpakking) met een hele zooi plakkers, straps, bevestigingspunten, etc. etc. erbij.
Ik heb het een en ander al uitgeprobeerd en ben een half uur bezig geweest om erachter te komen dat het niet echt helpt als je de sluiterknop verwisselt met de aan-uit knop.  Tijdens het componeren van een hate-mail naar customer-support kwam ik er achter dat de sluiter bovenop zit en de on/off aan de voorkant (Read the F*^&-manual and use your common sense (-;)
Al met al ziet het er toch wel solide uit, met een headstrap die we kunnen uitwisselen met alle vaarders en een aparte fitting die je op een specifieke helm kunt vastmaken.
Dit weekeinde ga ik testen wat de beeldkwaliteit is en hoe je de exacte plaatsing op de helm moet regelen. De camera heeft alleen maar een aan/uit knop en een lampie "ik doe ut/ik doe ut niet".
Geen indicatie dus of we in beeld zijn...
Mar een ding is zeker, HD beelden zullen er komen !



 Cu, Menno

2 opmerkingen:

  1. Ziet er chique uit.
    Nu maar zien dat we voldoende opslagruimte mee hebben om al die massa fotokes en filmkes op te slaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://vimeo.com/5376281
    Rio Puesco gefilmd met GoPro camera...

    BeantwoordenVerwijderen