donderdag 3 december 2009

LLancahue (Puesco) 2004

Nog even wegdromen bij oude fotootjes... De Llancahue ligt aan de overkant van de vulkaan tov Pucon. De kortste weg is langs Palguin over col langs de vulkaan, we hadden een 4x4 gehuurd, dus waarom niet. Toen we onderweg de weg vroegen, waarschuwde men ons meerdere malen, de weg is "malo malo malo" Maar nee, doorzetten hoor. Naar boven rijden ging goed, beetje steil, maar 1 boot verloren. Maar het addertje zat hem in de afdaling, plots stonden we voor verschillende rotsdrempels waar de weg een half metertje omlaag gaat... oops. Dus maar boompjes, takken, hout gaan zoeken om de weg wat uit te vlakken en dan slalommen erover. Al redelijk snel hebben we door dat we geen getrainde 4x4 chauffeurs zijn. Net als we denken we zijn erdoor, raken we toch wel nie den decor, 't was maar heel zachtjes, maar toch aai bumpertje krom.Gelukkig niets ergs dat ze in de garage Pucon niet konden fiksen.
Rio Llancahue
De fotootjes tonen altijd de vallen, maar de Llancahue heeft naast deze 'cleane' val ook veel alpijns wildwater. Er zijn ook verblokte passages, dikke gaten, wormkanalen, een beetje van alles. Voor zover ik me herinner konden we bij alle passages uitstappen gaan kijken en kiezen, dragen of varen. Het kanaal na de instap eindigend met een drop van 1m50 was spannend. Wat verder heb ik een stopper gedragen. De val natuurlijk gevaren, wel super gebooft zodat ik in het mooi in het keerwater uitkwam. Achteraf gezien, was het me toch iets te hoog om plat te boofen. Nog minder was dat ik m'n duim tussen m'n paddel en boot gestoken heb bij 't landen, pijnlijkkkkk. Naar 't einde heb ik nog een lange passage met boom gedragen, dewelke de anderen vaarden. En om af te sluiten was er nog een 3 à 4 meter val, waar we een meltdown gedaan hebben, da's heel diep onderwater met de stroming meegaan, je voelt echt de druk op je longen stijgen.

Rio Puesco
Deze hebben we niet gevaren, maar is naar 't schijnt wel een klassieker als je in de Pucon bent, eerder continue wildwater en heel mooi???

(Fotootje van op 't net)

Bye
Birdy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten